ایران در رتبه چهارم میزان طلاق در دنیا

ایران در رتبه چهارم میزان طلاق در دنیا؛ زنگ خطر برای همه مخصوصآ مسئولان

طرح تحکیم بنیان خانواده که بیش از این با عنوان رویکرد کسب مهارت‌های زندگی مشترک زوجین دیگری در شورای شهر مطرح شده بود؛ بار دیگر به دلیل عدم اجماع اعضای شورای شهر به تصویب نرسید وقرار شد اعضا آن را در

زمان دیگری بررسی کنند.عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه کشور ایران رتبه چهارم طلاق را در دنیا دارد و اختصاص 85 درصد پرونده‌های شکایت در مجتمع قضایی وخانواده به بحث طلاق زنگ خطری برای فروپاشی تحکیم خانواده است. در جلسه17 مرداد طرح تحکیمی بنیاد خانواده آموزش مهارت‌های زندگی مشترک زوجین قبل از ثبت ازدواج بررسی شد. این طرح با توضیحات معصومه آباد(دبیر کمیته سلامت شورای شهر) آغاز شد.براساس گفته وی؛ متاسفانه ایران رتبه چهارم در بحث طلاق در جهان دارد و کلانشهر تهران نیز رتبه طلاق را در کشور کسب کرده است که پس از آن استان خراسان رتبه دوم را دارد. این عضو شورای شهر تصریح کرد: افزایش آمار طلاق در جامعه زنگ خطری برای مسئولان است و بیانگر این مهم که فعالیت‌های انجام شده دربحث خانواده مثمرثمر نبوده است اگرچه به نسبت گذشته حرکت روبه جلو دارد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ وی؛ تهیه این طرح را دستورالعملی برای ساماندهی بنیان خانواده و تحکیم آن دانست و گفت: زوج‌ها نیاز به آموزش مهارت‌های ارتباطی و زندگی دارند. چرا طلاق صورت می‌گیرد؟ متاسفانه باید بگویم روزی 2 هزار مراجعه به مجتمع‌های قضایی و خانواده صورت می‌گیرد که از هر 500 پرونده تشکیل شده 85 درصد آن مربوط به طلاق است. این آمار فروپاشی نظام خانواده را نشان می‌دهد و موید لزوم آموزش‌های قبل از ازدواج و حتی کسب مهارت‌های بعد از ازدواج است.

به گفته آباد؛ یکی از علل بحران جمعیت درحال حاضر افزایش طلاق، افزایش سن ازدواج و عدم تمایل افراد به ادامه زندگی است. زندگی تنها بحث تنظیم خانواده نیست بلکه اولویت با توانایی ارتباط گرفتن زوج‌هاست. وی ادامه داد: بحران ارتباطات در یکی دو سال اول زندگی خود را نشان می‌دهد و منتهی به طلاق می‌شود. وزارت بهداشت تنها آموزش‌های لازم را در بخش تنظیم خانواده جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی و... انجام می‌دهد درحالی‌که بحث اصلی کسب مهارت‌های زندگی و برقراری ارتباطی درست بین زوجین است.

در این نشست، هریك از اعضای شورای شهر نسبت به بندهای مختلف این طرح ازجمله عدم نیاز به آموزش مهارت‌ها، رایگان بودن یا نبودن دوره‌های آموزش مهارت‌های زندگی و اینكه اجرای آن توسط چه سازمان یا نهادی انجام شود و نیز این موضوع كه آیا این طرح را تحلیل کنند یا فقط شکل آن را تثبیت کنند، نقطه نظرات متعددی داشتند به طوری که حسن بیادی(رئیس این شورا) درنهایت نتوانست به اجتماع نظری نسبت به این طرح دست یابد. از این رو به پیشنهاد طلایی(دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر) طرح به کمیسیون عودت داده شد تا هفته آینده نسبت به آن تصمیم‌گیری شود.

استخدام روانشناس و مشاور در تهران
جستجوی روانشناس و مشاور نزدیک شما
مشاوره رایگان ندای مهر

تماسinstagramاینستاگرامwhatsappواتس اپtelegramتلگرام