فکر و خیال بیمورد خانم ها

فکر و خیال بی مورد خانمها

 همیشه دلیلی برای نارضایتی وجود دارد. چند كیلویی اضافه وزن؛ آمیخته شدن وظایف بی‌شمار كاری با مسئولیت‌های سنگین خانه؛ ترس از اتفاق‌هایی كه گمان می‌كنیم هر لحظه رخ می‌دهند اما شاید هرگز برای‌مان پیش نیایند و... شما

می‌توانید با این نارضایتی‌ها و احتمالات برای خودتان یك زندگی پر اضطراب را بسازید و به جای لذت بردن از آنچه دارید برای از دست دادنش نگران باشید.

از طرف دیگر شما

می‌توانید همین حالا به این اضطراب‌ها و اما و اگر‌ها پایان داده و به زندگی‌تان آن طور كه باید سر و سامان دهید. یك روز بیشتر بودن با این فكر و خیال‌ها، یك روز عادت بیشتر به آن‌ها خواهد بود؛ پس اگر می‌خواهید آسان‌تر كنارشان بگذارید توصیه‌هایی كه در مجله اپرا نوشته شده را جدی بگیرید و با فكر و خیال‌های‌تان مبارزه كنید.

هیچ وقت وزنم كم نمی‌شود

در سال‌های اخیر كم‌كردن وزن برای بسیاری از آدم‌ها یك دغدغه جدی شده است. اغلب ما مدام به این فكر می‌كنیم كه چطور می‌توانیم وزن كم كنیم و مدام حسرت روزهایی را می‌خوریم كه در فلان وزن بوده‌ایم اما حقیقت این است كه چه وزن كم كنیم و چه نه، باز هم این نگرانی در ما باقی می‌ماند و حسرت‌های‌مان از بین نمی‌رود. یكی از نگرانی‌هایی كه در همین لحظه باید برای خلاص شدن از آن تلاش كنید همین بالا رفتن و پایین آمدن وزن‌تان است.

ایده‌آل‌گرایی را كنار بگذارید و هدفی را درنظر بگیرید كه امكان رسیدن به آن را دارید. سعی كنید از این هدف راضی باشید و برای رسیدن به آن تلاش كنید. حتی اگر شما 50 كیلو نشوید مهم نیست، شما باید تا حدی وزن كم كنید كه در توان‌تان است و سعی كنید با این موضوع جوری كنار بیایید كه ظاهرتان هم برای‌تان دلپذیر باشد.

شوهرم به من خیانت می‌كند

برای برخی زن‌ها ترس از مورد خیانت قرار گرفتن، حسی است كه تمام عمر با آن زندگی می‌كنند. آن‌ها سال‌ها نقش یك شرلوك هلمز را بازی می‌كنند تا بفهمند آیا شوهرشان به آن‌ها خیانت می‌كند یا نه. زندگی با این حس آسان نیست؛ نه برای آن‌ها و نه برای مردی كه مدام مورد بازجویی قرار می‌گیرد. این دسته از زن‌ها سال‌های طولانی زندگی‌شان را با تصور این خیانت احتمالی ویران می‌كنند و بعد از مشاهده‌اش هم با بخشش از كنارش می‌گذرند.

اگر شما در این گروه هستید، بهتر است كمی بیشتر به تاثیر صداقت و آرامش در زندگی‌تان توجه كنید تا این‌كه به‌دنبال فاجعه‌ای بگردید كه قدرت بخشیدنش را دارید. شما تمام سال‌هایی كه می‌توانید خوشبخت و آرام در كنار همسرتان زندگی كنید را با ترس از مورد خیانت قرار گرفتن به باد می‌دهید. قدر این روزها را بدانید و قبل از وقوع فاجعه به فكر حل كردنش نباشید. تنها كاری كه برای مصون ماندن از خیانت می‌توانید انجام دهید، ساختن یك زندگی آرام، بی‌تنش و صادقانه است.

پیر شده‌ام اما هنوز بچه‌ای ندارم

ترس از این‌كه روزی از نداشتن فرزند پشیمان شوید، دلیل خوبی برای بچه‌دار شدن نیست. درست است كه با آمدن فرزند شما و همسرتان از دل و جان به او علاقه‌مند می‌شوید و احساس می‌كنید كه بدون او نمی‌توانید زندگی كنید اما تنها به این بهانه كه ممكن است روزی از این تنهایی‌تان پشیمان شوید یا این‌كه با به دنیا آمدنش به او علاقه‌مند خواهید شد، نمی‌توانید تصمیم به بچه‌دار شدن بگیرید.

نباید در این مورد زیاد هم سخت‌گیر باشید اما قبل از هر تصمیمی باید به توانایی‌ها و محدودیت‌های‌تان فكر كنید. مهم نیست كه چند سال دارید و چند وقت است كه ازدواج كرده‌اید؛ ترس از آینده را كنار بگذارید و ببینید كه آیا میل و شرایط صاحب فرزند شدن را دارید یا خیر.

سرطان همه‌گیر شده و به زودی سراغ من هم می‌آید

این موضوع تمام و كمال در كنترل شما نیست اما به این بهانه نمی‌توانید زندگی‌تان را با ترس از مریضی احتمالی تیره كنید. شما نمی‌توانید ژن‌ها و شرایط خاصی كه در محل زندگی‌تان وجود دارد را كنترل كنید اما می‌توانید با مصرف غذاهای سالم و دوری از فاكتورهایی مثل مصرف سیگار كمی از این موضوع فاصله بگیرید. هرگز اتفاقی كه در نزدیكی‌تان می‌افتد را به زندگی خود وارد نكنید و فكر نكنید كه شما درست در همان لحظه در معرض آسیب هستید بلكه با حفظ آرامش زندگی‌تان به‌دنبال سبك زندگی‌ باشید كه شما را در برابر این اتفاقات ایمن‌تر می‌كند.

با افزایش سن،‌مغزم را از دست خواهم داد

ترس از كند شدن ذهن، آمدن آلزایمر و كند شدن یادگیری هم از دیگر ترس‌های شایع و البته بیهوده است. خب... طبیعی است كه با بالا رفتن سن شما پویایی جوانی‌تان را نخواهید داشت، اما هنوز هم راه‌هایی برای كند كردن این روند وجود دارد. حتما شما هم فكر می‌كنید كه حل كردن پازل‌ها و جدول می‌تواند شما را نجات دهد و ممكن است به طرز وسواس گونه‌ای پازل و جدول را بدون این‌كه از آن لذتی ببرید، به یك تكلیف روزانه تبدیل كنید. ا

لبته فكر شما كاملا بی‌اساس نیست و ممكن است تاثیراتی داشته باشد ولی ورزش كردن و یادگرفتن تمرینات تازه ورزشی قطعا تاثیر بیشتری روی شما خواهد گذاشت. مراقب جسم‌تان باشید و سعی كنید با كمك آن به جای نگرانی بی‌مورد مغزتان را هم سالم نگه دارید.

در تمام زندگی حسرت خورده‌ام

یكی دیگر از نگرانی‌های میانسالی این است كه من به 50 سالگی رسیدم و تمام این سال‌ها حسرت كارهایی را خورده‌ام كه نكرده بودم. حسرت گذشته و كارهای انجام نشده را خوردن طبیعتا راحت‌تر از انجام آن است. در خیلی مواقع با وجود این‌كه می‌دانیم در آینده حسرت این موضوع را می‌خوریم، باز هم از انجام دادنش طفره می‌رویم. شما می‌توانید زندگی‌تان را با افسوس‌های تمام نشدنی گذشته بگذرانید اما اگر می‌خواهید تمام لحظات زندگی‌تان رنگ و بوی خودش را داشته باشد، بهتر است بیشترین حد توان‌تان را برای به دست آوردن آنچه می‌خواهید انجام دهید و اگر هم به آن نرسیدید، به خاطر تمامی تلاش‌هایی كه انجام داده‌اید به‌خودتان افتخار بكنید.

بین كار و زندگی‌ام تعادلی ندارم

شما سال‌هاست كه كار می‌كنید و سال‌ها از زندگی مشترك‌تان می‌گذرد اما هنوز نتوانسته‌اید تعادلی میان این دو برقرار كنید؟ بهتر است تا دیرتر از این نشده برای برقرار كردن این تعادل قدم بردارید. نخستین و مهم‌ترین كار این است كه زندگی‌تان را با خود از در بیرون نبرید. اگر به خانه وارد می‌شوید، كار را پشت در بگذارید و اگر هم به اداره می‌روید، فكر كردن به بچه‌ها و كارهای خانه را پشت درهای اداره بگذارید.

سعی كنید ذهن‌تان را همان جایی نگه دارید كه جسم‌تان است. تنها در این شرایط است كه می‌توانید بهترین همسر و مادر در خانه‌ خود و موفق‌ترین كارمند در محیط كارتان باشید. این كار به‌همین سادگی‌ها هم اتفاق نخواهد افتاد اما دلسرد نشوید و سعی كنید كمی برای هماهنگ‌كردن خود با این شرایط وقت بگذارید.

استخدام روانشناس و مشاور در تهران
جستجوی روانشناس و مشاور نزدیک شما
مشاوره رایگان ندای مهر

تماسinstagramاینستاگرامwhatsappواتس اپtelegramتلگرام