مصرف داروهای نیروزا باعث پرخاشگری و بد اخلاقی می شود

مصرف داروهاي نيروزا باعث پرخاشگري و بداخلاقي مي شود

متخصص روانشناسي باليني گفت: هنگامي که فردي مواد نيروزا مصرف مي کند اين مواد روي ذهن فرد و کارکردهاي فيزيولوژي آن فرد تأثير مي گذارد و در نتيجه باعث تغيير رفتار فرد مي شود. دکتر محمد احمدي، در گفتگو با خبرنگار

باشگاه خبرنگاران گفت: مواد غذايي و به ويژه مواد نيروزايي که افراد مصرف مي کنند هر کدام براي خود ترشحاتي دارند که تأثيرات خود را در قسمت هاي مختلف بدن به ويژه مغز مي گذارند.

 

وي افزود: از جمله اين تأثيرات مي توان به پرخاشگري، تغيير رفتار، تغييرات تعادلي و ناسازگاري اشاره کرد که البته گاهي اوقات اين تغييرات رفتاري ماندگار مي شود.

احمدي با اشاره به اينکه گاهي اوقات اين مواد باعث ايجاد حس خودکشي در فرد مي شود، تصريح کرد: اين مواد احساس پوچي و کمبود را در فرد مي پروراند و تا حدي فرد را به سمت ناباوري خود پيش مي برد که فرد دست به خودکشي مي زند.

وي اشاره کرد: اينکه فردي مصرف کننده اين مواد بوده و آسيب آن را مشاهده نکرده دليل اين نمي شود که ديگران هم مصرف کنند چون ساختار بدني هر فرد با فرد ديگر متفاوت است و گاهي ممکن است کسي با يک بار مصرف متوجه عوارض اين مواد شود گاهي هم کسي اين عوارض را بعد از چند سال ببيند.   

استخدام روانشناس و مشاور در تهران
جستجوی روانشناس و مشاور نزدیک شما
مشاوره رایگان ندای مهر

تماسinstagramاینستاگرامwhatsappواتس اپtelegramتلگرام