• این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تصوير سازي ذهني آرامش بخش مثبت Positive Relaxation Imagery

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 


PRI به منظور كمك به آرميدگي و كاهش تنش هاي جسمي و هيجاني به كار مي رود . دراين روش، تصوير پردازي از يك صحنه ي خوشايند واقعي يا ذهني، هم چون حضور در يك باغ، يا قدم زدن در نقاط زيباي حومه ي شهر، در تعطيلات آخر هفته، براي ايجاد آرامش توصيه می شود . دکتر استفن پالمر و ليندا استريکلند يك رويكرد ساده 10 مرحله اي را پيشنهاد مي كنند :

گام  1 :مكان ساكت و آرامي بيابيد كه مزاحمي نداشته باشيد .

گام  2 :اگر امكان دارد، روشنايي را كاهش دهيد .

گام  3 :راحت باشيد، بنشينيد، يا اگر دوست داريد دراز بكشيد .

گام  4 :چشم هايتان را ببنديد و مكان مورد علاقه خود را، كه از تصور آن احساس آرامش مي كنيد، تجسم نماييد .


گام  5 :در مكان آرميدگي، روي رنگ ها تمركز كنيد .

گام  6 :اكنون روي يك رنگ متمركز شويد .

گام  7 :حالا در اين مكان، روي صداها و سكوت ها متمركز شويد .

گام  8 :اكنون در اين مكان، روي عطرها و بوها متمركز شويد .

گام  9 :حالا تصور كنيد كه چيزي را در مكان آرميدگي، لمس مي كنيد .

گام  10 :هرگاه آماده شديد، چشم هايتان را باز كنيد .

پالمر و استريكلند تاكيد مي كنند كه اگر اين روش به طور منظم تمرين شود، آن گاه اكثر افراد مي توانند به سطوحي از آرميدگي نسبتا سريع دست يابند. نيز، اين روش به كساني كه مشكل به خواب رفتن دارند، كمك مي رساند .


 


کلیه حقوق این وبسایت متعلق است به ندای مهر انتشار و کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز است

کانال تلگرام مشاوره خانواده ندای مهر