پیش بینی اوتیسم

پیش بینی اوتیسم

تيمي از پژوهشگران ايراني و سوئدي توانستند با به کارگيري روشي که در آن پروتئين‌ها و پپتيدهاي مشخصي در خون از طريق يک کيت ساده و چند قطره خون آزمودني آزمايش مي‌شود، زيست شناسه‌هاي قابل اعتمادي براي تشخيص

طيف اختلالات اوتيستي بيابند.به گزارش ايسنا، اين گروه با هدايت دکتر نقي مومني از دانشکده علوم طبيعي دانشگاه لينائوس سوئد،اميدوارند که روش ابداعي نه تنها ابزار

مطمئني براي تشخيص قطعي اين اختلال به دست دهد، بلکه به صورت بالقوه، امکان بروز اين اختلال را نيز پيش‌بيني كند.

 

با توجه به اهميت اختلالات اوتيستي و افزايش شمار آنها در سطح جهاني و اين که در موارد بسياري وضعيت کودکان مبتلا به اين اختلال، براي زمان‌هاي طولاني ناشناخته باقي مي‌ماند، انتظار مي‌رود ابداع اين روش نقش مهمي در رويارويي با اوتيسم داشته باشد.

علاوه بر دکتر مومني، دکتر محمدتقي جغتايي، استاد دانشگاه علوم پزشکي تهران و فاطمه بهنيا، عضو هيات علمي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي از اعضاي اين تيم شش نفره از پژوهشگران بودند.

 

اين پژوهش چند ساله كه گزارش آن در مجله علمي نيچر منتشر شده، هزينه‌اي معادل حدود 2.3 ميليون دلار در برداشته است که عمدتا توسط يك سرمايه‌گذار ايراني مقيم انگلستان تامين شده است. هم‌اکنون صحبت از ساخت کيتي است که اين آزمايش را در دسترس همگان قرار دهد. اما براي توليد انبوه اين کيت به تامين مالي بيشتري نياز است که تاکنون 43 شرکت جهت سرمايه گذاري در آن اظهار آمادگي كرده‌اند. ساخته شدن کيت تشخيص اوتيسم قدم بزرگي در دنياي پزشکي خواهد بود.

counseling center

استخدام روانشناس و مشاور در تهران
جستجوی روانشناس و مشاور نزدیک شما
مشاوره رایگان ندای مهر

تماسinstagramاینستاگرامwhatsappواتس اپtelegramتلگرام