• این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نقش احساسات درهنگام میل غذا

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

عليرضا ابوالفضلي در گفت و گوي اختصاصي با سينانيوز در يزد در خصوص تغذيه درماني همراه با ورزش گفت:« افراد چاق مي توانند با تغيير روش زندگي، تغذيه صحيح و ورزش به وزن مناسب برسند و در نتيجه زندگي راحت و سلامت را براي خود فراهم کنند.»

وي با تاکيد بر نوشيدن فراوان مايعات هنگام گرسنگي عنوان کرد:« آب مواد زائد را از بدن دفع مي کند و علاوه بر آن جلوي خوردن زياد غذا را مي گيرد.»ابوالفضلي افزود: «بايد توجه داشته باشيم که نوشيدني هاي کافئين دار ، همانند آب عمل نمي کنند.» اين کارشناس تغذيه به افراد چاق توصيه کرد:« لقمه را آرام بجويد و اجازه دهيد تا معده پُر شود چرا که 15 دقيقه وقت لازم است تا معده به فرد بگويد که پر شده است.»

وي با تاکيد بر افزايش مصرف ميوه ها و سبزيجات خاطرنشان کرد:« کربوهيدرات ساده را کنار زده و به جاي آن کربوهيدرات پيچيده مصرف کنيد.»وي افزود:«کربوهيدرات ساده را موادغذايي مانند؛ قند، شکر، آبنبات، نان سفيد و بدون سبوس و کربوهيدرات پيچيده شامل؛ نان سبوس دار ، آجيل و غلات کامل است.»کارشناس تغذيه مرکز بهداشت شهرستان يزد با بيان اين مطلب که پروتئين، براي رشد عضلات و سوخت و ساز بدن لازم است افزود:« افراد چاق مصرف چربي را کاهش داده ولي آن را از رژيم غذايي خود حذف نکنند چرا که چربي براي سلامت پوست و مو، غشاي اعضاي بدن و ... لازم است. »وي همچنين توصيه کرد:« به منظور پيشگيري از اضافه وزن و چاقي احساسات خود را در هنگام غذاخوردن کنترل کنيد.»

اين کارشناس تغذيه ادامه مي دهد:« از آنجا که بيشتر افراد هنگام تماشاي تلويزيون زياد غذا مي خورند ، لذا در هنگام غذاخوردن جلوي تلويزيون ننشينيد.»ابوالفضلي پياده رفتن به جاي استفاده از ماشين براي رسيدن به محل کار، راه رفتن سريعتر، استفاده از پله به جاي آسانسور را از مواردي عنوان کرد که افراد بايد به منظور پيشگيري از بروز چاقي واضافه وزن مدنظر قرار دهند و توصيه کرد:«هميشه زودتر از ماشين پياده شويد و باقي مسير را پياده برويد و مدت زمان پياده روي را زياد کنيد.»اين کارشناس تغذيه در پايان متذکر شد:« هنگامي که منزل را جارو مي کنيد، سريع تر از هميشه اين عمل را انجام دهيد.»


نظرات (0)

دارای رتیه 0 از 5 بر اساس 0 رای
هنوز نظری برای این مطلب وارد نشده است

نظر خود را اضافه کنید.

میتوانید بعنوان مهمان نظر ارسال نمایید یا با ایجاد حساب کاربری یا ورود به حساب کاربری خودتان.
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
کلیه حقوق این وبسایت متعلق است به ندای مهر انتشار و کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز است

کانال تلگرام مشاوره خانواده ندای مهر