زندگی پس از طلاق

زندگي پس از طلاق

طلاق يک تغيير اساسي در زندگي است که شخص را دچار سردرگمي ميکند . ناگهان خودتان به تنهايي ميبايست از پس مواردي مانند پول بچه ها شغل تغييرات و موقعيتهايي که اعضاي خانواده را تحت فشار قرار ميدهد بر بياييد . در اينجا

توصيه هايي وجود دارد که " چگونه زندگي جديد را پس از جدايي شروع کنيد ؟"  اگر مشکلاتي داريد بدانيد که :

    * بعد از اتمام اين زندگي ، زندگي جديدي در انتظار شماست .

در حال حاضر به سختي مي توانيد باور کنيد زيرا روزي اين زندگي چيزي بود که شما خواستار آن بوديد . شما خواهان  ايجاد و  تداوم آن بوديد .

    * خودتان را فريب ندهيد .

از خودتان بپرسيد : آيا به راستي اين زندگي را مي خواهيد يا به علت ترس دو دستي به آن چسبيده ايد ؟ اگر فکر تنها ماندن ترسناک تر از بودن در يک زندگي از هم پاشيده است خب به ترسهايتان اجازه دهيد تا تصمصيم گيرنده باشند . آيا براي از دست دادن زندگي که بود يا ميبايست باشد هنوز سوگواري ميکنيد؟

    * روزهاي زندگيتان را هدر ندهيد .

اندوهگين بودن هيچ محدوده زماني ندارد اما زندگي محدود است . شما اين را متوجه بشويد يا نشويد ، زمان به سرعت سپري ميشود. زماني ميرسد که شما بايد حقيقت را بپذيريد و بگوييد : "  من بايد کاري براي زندگي ام انجام دهم بچه هايم را بزرگ کنم و کاري کنم که زندگي شاد و معناداري داشته باشم و شخصي فعال در جامعه باشم ." پس از هم اکنون قدمهاي استوار برداريد و به جلو حرکت کنيد .                       

    * افکار مصيبت بار را از ذهن تان دور کنيد .

" زندگي من تمام شده است ." " من همه چيز را از دست دادم ." " همه چيز خيلي بد است ." افکاري هستند که تاثيرات خيلي قوي بر چگونگي احساس شما دارند . متوجه باشيد که واقعا اينها درست نيستند . زندگي شما تمام نشده است فقط يک شروع جديد براي شماست . تغيير پيش فرضهاي منفي در ذهن تان  به تغيير احساسات شما کمک ميکند .

    * زمان خود را با افسوس هدر ندهيد .

شما بايد به خودتان بگوييد : " اتفاقي است که افتاده !" شما نمي تواتيد به گذشته برگرديد و کاري انجام دهيد اما مي توانيد کارهاي زيادي را هم اکنون انجام دهيد .

    * براي فرزندانتان الگو باشيد .

در آينده فرزندانتان چگونه والديني خواهند بود وقتي شما در جايي نشسته و گريه ميکنيد ، به نقطه اي زل مي زنيد و افسوس گذشته را مي خوريد ؟ وقتي شما جدايي را پذيرفتيد زمان پيشرفت در زنگي تان است .

به خاطر فرزندانتان با همسر سابق خود رابطه جديدي را تعيين کنيد .
در رابطه سابق شما همسر وي بوديد اما در حاضر يک دوست معمولي هستيد بخاطر بچه هايتان .

    * با کودکانتان صحبت کنيد .

طلاق ممکن است زخمهاي عاطفي را براي بچه هاايجاد کند . با آنها صحبت کنيد . با آنها درباره اتفاقاتي که درحال وقوع است و احساساتي که آنها نسبت به وقايع کنوني دارند صحبت کنيد و به آنها اطمينان دهيد همه چيز بهتر خواهد شد. اگر آنها خيلي چيزها را بدانند مي توانند به شما در اين مراحل کمک کنند و به اين ترتيب آنها هم احساس قدرت مي کنند .

    * از ديگران کمک بگيريد.

اگر از مردم کمک بخواهيد خوشحال مي شوند . اين لطفي است در حقشان که به آنها اجازه مي دهيد کاري برايتان انجام دهند .يك گروه حمايت كننده از نزديكترين دوستانتان داشته باشيد كه حمايتگرعاطفي ،راهنماي هميشگي ومشوق شما در كارهايتان باشند.بدانيد شما اولين نفري نيستيد كه از سايرين كمك مي گيريد. 

    * از امكانات و موهبت هاي اطراف خود استفاده كنيد.

هركاري كه مي توانيد براي رسيدن به موفقيت انجام دهيد. توانايي ها و نقاط قوت خودتان را كشف كنيد و براي كمك به خود و حركت در يك مسير جديد و مثبت روي آنها متمركز شويد.هرشخصي حقيقت وجودي دارد كه فقط خودش ميداند وباور دارد . به ياد داشنه باشيد كه شما نتايجي در زندگي بدست مي آوريد كه ابتدا باور داريد و سپس شايستگي آن را.

    * براي خودتان وقت بگذاريد.

خودتان را در اولويت قرار دهيد ،كمي خودخواه باشيد و كاري را فقط براي خودتان انجام دهيد.بهترين هديه اي كه شما مي توانيد به فرزندانتان بدهيد اينست كه از خودتان خوب مراقبت كنيد. يك كلاس جديد را امتحان كنيد، ورزش را شروع كنيد و سرگرمي هاي فراموش شده كه سابقا انجام مي داديد را دوباره شروع كنيد.

    * خانه رويايي تان را بسازيد.

اگر شما مجبور به تغيير منزل شديد دنيا به آخر نرسيده است. بدانيد كه شما و بچه هايتان  ميتوانيد خاطراتي را بسازيد كه آنجا خانه روياهايتان شود. 

    * خود واقعي تان را بيابيد.

شما ممكن است زمان طولاني نيمي از يك زوج بوده ايد. اما شما هنوز صددرصد يك شخصيت واحد هسنيد. آن شخص را دوباره كشف كنيد.

    * آنچه را دوست داريد انجام دهيد.

هرروز وقتي از خواب بر مي خيزيد چه چيزي شما را به هيجان مي آورد.يك ليست از آنچه شما را به اهدافتان ميرساند تهيه كنيد.

    * روحيه شاد داشته باشيد.

   در زندگي جديد كمي تفريح و شادي كنيد. خاطرات زيبايي را     با فرزندانتان بسازيد تا با اعتماد بنفس و حس احترام به خود بسوي آينده بروند.

    * درآينده از خود مراقبت كنيد.

اين مهم است كه هميشه به روابط خود توجه كنيد و از خود بپرسيد كه :"  چقدربودن در اين رابطه ارزش دارد؟" اگر شما در آن رابطه كاملا خودرا فراموش مي كنيد پس بهاي سنگيني را مي پردازيد.

منبع: www.drphil.com
ترجمه : ليلا فراستي

 

counseling center

استخدام روانشناس و مشاور در تهران
جستجوی روانشناس و مشاور نزدیک شما
مشاوره رایگان ندای مهر

تماسinstagramاینستاگرامwhatsappواتس اپtelegramتلگرام