درباره سرطان تخمدان بیشتر بدانیم

ابتدا باید به این مورد اشاره کرد که ترس و نگرانی از ابتلا به هر بیماری چه سرطان چه سرماخوردگی حد معقول

و نامعقول دارد که میتواند حتی موجب تشدید بیماری یا گاها به برهم زدن الگوهای مناسب رفتاری و حتی در مواردی موجبات بروز بیماری را فراهم کند.پس توصیه بنده به شما سروران گرامی این است که در مورد تفکر احتیاطی و نگرانی از ابتلا به هر بیماری تعادل را حفظ نموده که دچار تلقین مخرب یا کوتاهی و اهمال نابجا نشوید.(ندای مهر)

 اغلب خانم‌ها نگران ابتلا به سرطان هستند و ترجيح مي‌دهند قبل از وخيم شدن اوضاع بيماري آنها تشخيص داده شود

اما در ضمن

از بررسي‌هاي بيهوده هم دل خوشي ندارند و از اينکه به هول و نگراني بيهوده دچار شوند بيزارند. شايد به همين علت است که محققان به تازگي اعلام کرده‌اند غربالگري تمام زنان براي سرطان تخمدان بيشتر از اينکه فايده داشته باشد ضرر دارد.
اما آنها متوجه شده‌اند که يک پرسشنامه ? سؤالي که جواب دادنش کمتر از يک دقيقه طول مي‌کشد ممکن است بتواند به اين روش کمک کند. به طور معمول آزمايش خون از نظر وجود آنتي ژن سرطاني ??? و سونوگرافي براي غربالگري اين سرطان به کار مي‌رود. اما بسياري از خانم‌ها به علت مثبت بودن اين آزمايشات مجبور به جراحي بيهوده مي‌شوند.
بنابراين محققان اعلام کرده‌اند بهتر است قبل از انجام اين کارها بيمار يک پرسشنامه ?? ثانيه‌اي را پر کند. حتي مي‌توان اين پرسشنامه را قبل از وارد شدن بيمار به اتاق پزشک يعني در اتاق انتظار به او داد تا پرکند و بعد بر اساس آن براي آزمايشات بعدي تصميم گرفت. لازم است بدانيد اين سؤال‌ها راجع به علائم عمومي سرطان تخمدان است و ممکن است در ساير بيماري‌ها مانند روده تحريک پذير و… هم ديده شود.
لازم است بدانيد سرطان تخمدان يک بيماري کشنده است مگر اينکه زود تشخيص داده شود. يعني اگر زنان با ظهور اولين علائم به پزشک مراجعه و بيماريشان تشخيص داده شود، اغلب درمان مي‌شوند اما متاسفانه اغلب علائم بيماري خاص اين بيماري نيست و به راحتي مورد غفلت قرار مي‌گيرد.
درد شکمي و لگني، احساس پري شکم و ناتواني از خوردن مقدار عادي غذا، احساس شناوري در شکم و يا بزرگي شکم ? علامتي هستند که در اين پرسشنامه مدنظر قرار گرفته‌اند. متخصصان معتقدند ? درصد زنان اين مشکلات را دارند. اما از آنجا که ?? درصد زنان در مراحل اوليه سرطان تخمدان و ?? درصد زنان در سرطان پيشرفته تخمدان دچار چنين علائمي مي‌شوند؛ لازم است کساني که يکي از اين مشکلات را دارند بررسي شوند.
نترسيد اغلب زناني که اين مشکلات را دارند هم مبتلا به سرطان تخمدان نيستند. البته بررسي‌هاي بيشتر مي‌تواند به آنان کمک کند که ساير بيماري‌هاي آنها از جمله نشانگان روده تحريک‌پذير و فيبروم رحم هم در آنها تشخيص داده و درمان شود.
محققان بر اين باورند که زنان اگر بيش از يک سال از علائم فوق رنج برده‌اند، به احتمال زياد دچار سرطان نيستند. اما اگر علائم آنها حدود ? هفته تا يک ماه است شروع شده لازم است به پزشک خود مراجعه و بررسي‌هاي لازم را انجام دهند. با تمام اين حرف‌ها هنوز هم محققان به دنبال روشي واقعي و مطمئن‌تر براي غربالگري اين سرطان هستند.

لازم بذکر است تشخیص قطعی و مطمئن برای هر بیماری توسط مراجعه به متخصص مربوطه و معاینه حضوری حاصل می شود و مطالعه مطالب گوناگون درمورد شناسایی نشانگان بیماری هرگز صلاحیت یک پزشک متخصص را برای تایید وجود بیماری یا رد آن به شخص نمی دهد.

counseling center

استخدام روانشناس و مشاور در تهران
جستجوی روانشناس و مشاور نزدیک شما
مشاوره رایگان ندای مهر

تماسinstagramاینستاگرامwhatsappواتس اپtelegramتلگرام