چه چیزی به شما انگیزه می دهد؟

What motivates you?

We all have something that drives us‚ but we're not always conscious of what it is‚ Identifying factors that motivate us can be an important first step in our search for meaning and purpose in life

1
You're feeling a bit low this weekend. You:
• Meditate to improve your energy levels.
* Go shopping to cheer yourself up.
# Go out on the town to take you out of yourself.
+ Call your friends for moral support.
2
If you worked part-time‚ what would you do in your spare time?
+ Organise trips and meals out with friends.
• ch‎arity work.
* Do up your house.
# Look for a job that would make the most of your skills.
3
A genie grants you one wish. What do you wish for?
+ To be always surrounded by friends.
* To have everything you could want or need.
• World peace.
# To be loved.
4
A friend needs help paying her rent this month. You:
* Feel bad for her‚ but tell her she should have budgeted more carefully.
• Lend her the money: we have to help each other out in life.
# Pay it. But make sure she knows how good you are to her.
+ Help her out - that's what friends are for.
5
You come across your old school reports. You:
# Sort through them‚ keeping the good reports and throwing out the bad.
• Smile as you reread them‚ but then throw them away.
* Keep them: why would you throw your childhood memories away?
+ Keep them to pass on to your children.
6
Your boss offers you a promotion‚ but the job will demand a lot more of your time. You:
+ Decline the offer. Your home life‚ your family and your relationship are more important to you.
# Are really excited about it. This is your chance to prove yourself.
you?
* Accept it. You never know when another opportunity will arise.
• Turn it down. You need time to yourself.
7
A publisher calls to say your book has finally been accepted. You:
• Warn the publisher that your original text must not be changed.
* Think of all the royalties you're going to get.
# Imagine how amazed your friends will be.
+ Are excited about this new contact.
8
If you'd been the class prefect at School‚ it would have been because:
+ You liked the idea of being the link between pupils and teachers.
# You wanted to gain your classmates' confidence by speaking up for them.
• You felt you had to stand up for kids less confident than yourself .
* You wanted to be the only one on the student council.

9

Your friend has just been made redundant and is feeling depressed. You:

• Hate the impersonal way these things are done.

* Would be feeling even worse if it had been you.

# Reassure her she will find a better job.

+ Invite her round to cheer her up.

10

Your parents' wedding anniversary is coming up. You:

# Surprise them by organising an amazing party.

* Buy them a gift.

• Write a moving speech.

+ Gather all the family for the occasion.

11

You get into a skid and the car rolls over‚ but you're unhurt. You:

* Decide to get a new car as soon as possible.

+ Think of the people you love‚ and how lucky you are to have survived.

# Put it behind you.

• Think you must have a guardian angel

12

Your partner has left you. You:

# Refuse to accept it: you'll do anything to win them back.

• Try to work out where it went wrong.

+ Are devastated; thank God you have good friends around you.

* Rush into another relationship

WORK OUT YOUR TOTAL

Add up the number of times you chose each symbol and read the profile that corresponds with the one you chose most often.

• ……………..

* ……………..

# …………….

+ .................

PSYCHOLOGIES MAGAZINE . MAY 2006 . PP106-107

WWW.psychologies.co.uk

پرسشنامه مشکلات رفتاری کودکان پیش دبستانی

پرسشنامه مشکلات رفتاری کودکان پیش دبستانی

Preschool Children Behavioral Disorder

لطفا عبارت زیر را بخوانید و هر کدام از نشانه ها را با توجه به مقیاس زیر مشخص کنید.

1= هرگز ... 2= بعضی اوقات ...3= بیشتر اوقات

1. لج می کند.

2. روی صندلی وول می خورد.

3. گستاخ است و مشاجره می کند.

4. نظم کارها را به هم می زند و بی نظمی ایجاد می کند.

5. می گوید هیچ کس دوستش ندارد.

6. تنها به نظر می رسد.

7. پرخاشگری دارد.

8. اشیای خود و دیگران را خراب می کند.

9. نافرمان است.

10.افسرده به نظر می رسد.

11.دربازیهای گروهی شرکت می کند.

12.بهانه می گیرد و گریه می کند.

13.نسبت به مهد کودک بی علاقه است.

14.بچه گانه تر از سنش صحبت می کند.

15.اجازه می دهد بچه ها او را به هرکاری وادار کنند.

16.خواست های او فورا باید برآورده شود.

17.تکالیف را بدون کمک انجام می دهد.

18.تکالیف را به درستی انجام می دهد.

19.نوبت را رعایت می کتد.

20.دستورالعمل ها را به دقت گوش می کند.

21.در زمان معین کارش را تمام می کند.

22.انتقاد را می پذیرد.

23.وسایل را تمیز و مرتب در جای خود می گذارد.

24.با اکراه و گریه به مهد کودک می آید.

25.برای جلب توجه معلم به او می چسبد.

26.به سایر کودکان زور می گوید.

27.قیافه ای اخمو و گرفته دارد.

ساعتچی. محمود ، کامکاری. کامبیز، عسکریان. مهناز . آزمونهای روان شناختی . نشر ویرایش . 1389

پرسشنامه ارزیابی اختلالات رفتاری عقب مانده خفیف

پرسشنامه ارزیابی اختلالات رفتاری عقب مانده خفیف – دانش آموزان پسر

عباسعلی حسین خانزاده فیروزجاه این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

فرم مقدماتی

همیشه □ اغلب موارد □ گاهی □ به ندرت □ هیچ گاه

1- وسایل سایر دانش آموزان را بدون اجازه بر می دارد.

2- وسایل مدرسه را با خود بدون اجازه به منزل می برد .

3- به تخریب وسایل مدرسه می پردازد.

4- به وسایل یا لباس های همکلاسی های خود آسیب می رساند.

5- به معلمان فحش و ناسزا می گوید.

6- در مقابل درخواست های دیگران مقاومت و لجبازی می کند.

7- با دانش آموزان یا همسالان خود دعوا می کند.

8- گوشه گیر است و دوستان اندکی دارد.

9- بدون اجازه و پنهانی از مدرسه خارج می شود.

10-بیقرار است و نمی تواند سرجای خود بنشیند.

11-با خود اشیاء برنده و خطرناک حمل می کند .

12-دروغ می گوید.

13-کم انرژی و کسل است.

14-از ورزش کردن اجتناب می کند.

15-تحرک بسیاری دارد و در کلاس آرام نمی نشیند.

16- هنگامی که معلم در حال تدریس است ، بدون اجازه کلاس را ترک می گوید.

17-با کوچک ترین سروصدا حواسش پرت می شود.

18- به درس توجه ندارد و به این طرف و آن طرف نگاه می کند.

19-ناخن جویدن دارد.

20-دست خود را گاز می گیرد.

21-وقتی ناراحت می شود ، سرخود را به دیوار می کوبد.

22-استمنا می کند.

23-به همجنس بازی تمایل دارد.

24-کم رو است و نمی تواند درخواست های خود را مطرح کند.

25- در حیاط مدرسه با دوستان خود بازی می کند .

26- وقتی با محبت چیزی از او درخواست می کنند به آن عمل می کند.

27-در صدد جلب توجه معلم است .

28-به دانش آموزان فحش و ناسزا می گوید.

29-با مسئولان مدرسه دعوا می کند .

فرم نهایی و اصلاح شده

همیشه □ اغلب موارد □ گاهی □ به ندرت □ هیچ گاه

مشکلات سلوک

1- وسایل سایر دانش آموزان را بدون اجازه بر می دارد.

2- وسایل مدرسه را با خود بدون اجازه به منزل می برد .

3- به وسایل یا لباس های همکلاسی های خود آسیب می رساند.

4- به معلمان فحش و ناسزا می گوید.

5- در مقابل درخواست های دیگران مقاومت و لجبازی می کند.

6- در مقابل درخواست های دیگران مقاومت و لجبازی می کند.

7- دروغ می گوید.

8- به دانش آموزان فحش و ناسزا می گوید.

9- با مسئولان مدرسه دعوا می کند .

تمایلات بزهکارانه

10-به تخریب وسایل مدرسه می پردازد.

11-بدون اجازه و پنهانی از مدرسه خارج می شود.

12-با خود اشیاء برنده و خطرناک حمل می کند .

13-هنگامی که معلم در حال تدریس است ، بدون اجازه کلاس را ترک می گوید.

14-استمنا می کند.

15-به همجنس بازی تمایل دارد.

بیقراری

16-بیقرار است و نمی تواند سرجای خود بنشیند.

17-کم انرژی و کسل است.

18-تحرک بسیاری دارد و در کلاس آرام نمی نشیند.

19-کم رو است و نمی تواند درخواست های خود را مطرح کند.

20-در صدد جلب توجه معلم است .

حواس پرتی

21-با کوچک ترین سروصدا حواسش پرت می شود.

22-به درس توجه ندارد و به این طرف و آن طرف نگاه می کند.

ماخذ : حسین خانزاده فیروزجاه ، عباسعلی و پرند ، اکرم . تهیه پرسشنامه اختلالات رفتاری دانش آموزان پسر عقب مانده ذهنی خفیف دوره راهنمایی . فصلنامه مطالعات روان شناختی . دانشگاه الزهرا . دوره 3 شماره 3 ، 1386 . صفحات 121-135

پرسشنامه رفتار رانندگی منچستر

پرسشنامه رفتار رانندگی منچستر  MDBQ
Manchester Driving Behavior Questionnaire
١- تلاش براي فرار از چراغ خطر با دندة ٣
٢ - سرعت سنجتان را نگاه مي كنيد و متوجه مي شويد نادانسته سرعت تان بيش از حد مجاز بوده است .
٣- در حالي كه كليد ماشين هنوز داخل است، از ماشين خود خارج شده ايد.
٤- از راننده اي كه آهسته رانندگي مي كند، حوصله تان سر مي رود و از او سبقت مي گيريد.
٥- در شب در جاده خارج شهر با چراغ خاموش به سرعت رانندگي مي كنيد.
٦- قبل از آنكه ماشين را روشن كرده باشيد خواسته ايد رانندگي كنيد.
٧- نزديك اتومبيل جلويي رانندگي مي كنيد و مرتبًا به آن چراغ مي زنيد تا از سر راه شما كنار برود .
٨- فراموش كرده ايد كه اتومبيلتان را در كجاي يك پاركينگ چند طبقه پارك كرده ايد.
٩- به علت مشغله ذهني، تشخيص اين كه اتومبيل جلويي سرعت خود را كاهش داده يا نه برايتان مشكل شده و براي جلوگيري از تصادف مجبور هستيد ترمز كنيد.
١٠- خواسته ايد برف پاك كن را روشن كنيد اما به جاي آن چراغ را روشن كرده ايد و بالعكس.
١١- وسيله اي از پشت سر مي آيد كه شما او را نديده ايد يا با سرعت آن را اشتباه تخمين زده ايد و انحراف به چپ داشته ايد.
١٢- در هنگام پارك ماشين، فاصله خود را با ماشين مجاور اشتباه تخمين زده و تقريبًا به آن برخورد كرده باشيد..
١٣- ناگهان متوجه شده ايد كه نمي دانيد در امتداد كدام جاده رانندگي كرده ايد.
١٤- راه خروجي يك مسير ماشين رو را گم كرده ايد و مجبور شده ايد يك مسافت طولاني را دور بزنيد.
١٥ -فراموش كرده ايد با چه دن ده اي در حال رانندگي هستيد و مجبور شده ايد آن را چك كنيد.
١٦- در يك مسير دو طرفه كه پشت سر يك ماشين كه كند حركت مي كند، گير افتاده ايد و تصميم مي گيرد در يك شرايط خطرناك از ماشين جلويي سبقت بگيريد.
17- تصمیم گرفته اید به مقصد A بروید، اما ناگهان متوجه شده اید در مسیری به مقصد B قرار دارید.
١٨ -از چراغ خطري كه تازه قرمز شده است، عبور كرده ايد.
١٩- از رفتار راننده اي عصباني شده ايد و او را تعقيب مي كنيد تا عصبانيت خود را به او نشان دهيد.
٢٠- قبل از آنكه آينه خود را نگاه كنيد، تصميم گرفته ايد سبقت بگيريد كه با شنيدن صداي بوق اتومبيل پشت سرتان، متوجه مي شويد كه او قبل از شما سبقت خود را شروع كرده است.
٢١- عمدًا سرعت قانوني را در اواخر شب يا صبح خيلي زود ناديده گرفته ايد.
٢٢- اينكه چه موقع تاريخ بيمه يا ماليات جاده شما تمام مي شود را فراموش كرده ايد و متوجه شده ايد كه غيرقانوني رانندگي كرده ايد.
٢٣- فراموش كرده ايد كه چراغ هاي ماشينتان روشن كنيد تا هنگامي كه متوجه شده ايد بقيه اتومبيل ها براي شما چراغ مي زنند.
٢٤- در پيچيدن به سمت چپ با يك دوچرخه سوار كه در كنار شما بوده است، برخورد كرده ايد.
٢٥- در حالي كه اتومبيل ها در يك باند جاده به سمت چپ جاده اصلي مي پيچند، آنقدر حواستان به ترافيكي كه از سمت راست مي آيد جلب شده، كه ناگهان با اتومبيل جلويي برخورد مي كنيد.
٢٦- متوجه شده ايد كه به دليل محدوديت هاي پزشكي خاصي (مانند افت قند خون يا بالا رفتن فشار خون ) وضعيت مناسبي براي رانندگي نداريد.
٢٧- نسبت به بعضي از رانندگان بيزاري داريد و به هر صورتي كه هست مي خواهيد خصومت خود را به آنها نشان دهيد.
٢٨- آن قدر در افكار خودتان غرق شده ايد كه به يك عابر پياده در محل خط كشي يا ماشيني كه از چراغ خطر قرمز عبور كرده، توجهي نكرده ايد..
٢٩- در يك خط زرد به صورت دوتائي كه احتمال جريمه شدن هم وجود دارد، پارك كرده ايد.
٣٠- در موقع سبقت گرفتن سرعت ماشين جلويي خود را اشتباه تخمين زده ايد.
٣١- در موقع عقب رفتن به كسي كه او را نديده ايد، برخورد كرده ايد.
٣٢- به كسي كه از پشت يك اتوبوس يا وسيله نقليه پارك شده ناگهان پيدايش مي شود، توجه نكرده ايد و براي ترمز كردن هم دير شده است.
٣٣- مسير را اشتباهي را انتخاب كرده ايد و به ترافيكي كه از آن مي توانسته ايد اجتناب كنيد، برخورد كرده ايد.
٣٤- تنها براي اينكه بفهميد كه آيا وسايل نقليه براي عبور از يك خيابان يك طرفه يا چراغ هاي خطر جاده عبور كنند، از روي خط ممتد از يك وسيله نقليه كند رو، سبقت گرفته ايد.
٣٥- در داخل يك كوچه يا يك مسير سخت اتومبيل رو از يك وسيله اي كه كند حركت مي كند، سبقت گرفته ايد.
٣٦ -به هنگام سبقت از سمت ر است، براي اجتناب از برخورد با ماشين رو به رو به طور سر سام آوري سرعت گرفته ايد.
٣٧- خطوط تقاطع را در جهت مسير مخالف قطع كرده ايد.
٣٨- علامت رانندگي تابلو را نتوانسته ايد بخوانيد و از تقاطع جاده به يك مسير اشتباهي رفته ايد.
٣٩- به اتوبوسي كه دارد چراغ مي زند، راه نمي دهيد.
٤٠- براي اين كه به ترافيك برخورد نكنيد، از سمت راست جاده حركت مي كنيد و سبقت مي گيريد.
٤١- قبل از آنكه به آينه توجه كنيد، خواسته ايد به سمت چپ يا راست برويد يا دور بزنيد.
٤٢- در سبقت گرفتن از وسيله نقليه اي، متوجه نشده ايد كه براي گردش به راست، علامت مي دهد.
٤٣- در يك مسير اشتباهي كه به يك خيابان يك طرفه منتهي مي شود، عمدًا رانندگي مي كنيد.
٤٤- به چراغ قرمز موقعي كه شب و دير هنگام است، توجه نمي كنيد.
٤٥- موقع رانندگي، در حالي كه حواستان به جاده است به چيزهاي ديگ ر مانند عوض كردن موج راديو يا گوش كردن به موسيقي هم، توجه مي كنيد.
٤٦- موقع پيچيدن از جاده اصلي به جاده كناري، متوجه عابرين پياده نبوده ايد.
٤٧- با رانندة ديگري در خيابان به مسابقه پرداخته ايد(كورس گذاشته ايد).
٤٨- با ماشين هايي كه از عقب مي آيند، در يك مسير باريك يا مسدود شده، مسابقه مي گذاريد.
٤٩- در يك جاده لغزنده سريع ترمز گرفته ايد و يا در اثر سر خوردن وارد يك مسير انحرافي شده ايد.
٥٠- موقع رفتن به سمت راست، در تخمين فاصله عبوري اشتباه كرده ايد اما از آن موقعيت جان سالم به در برده ايد.

مقیاس مشکلات رفتاری کودکان کانرز – فرم والدین

مقیاس مشکلات رفتاری کودکان کانرز – فرم والدین

شهابیان ، آمنه . شهیم، سیما . بشاش، لعیا ، یوسفی، فریده . این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

Conner's Parents rating of childhood behavior problems

توجه : پرسشنامه زیر اقتباسی است و علاقمندان لازم است جهت کسب ماده های اصلی با نشانی داده شده خانم شهابیان ارتباط برقرار نمایند .

مقیاس کانرز دارای 48 گویه است که به وسیله والدین تکمیل می شود . والدین ، پاسخ های خود را بر اساس مقیاس 4 گزینه درجه بندی لیکرت نمره گذاری می کنند . صفر = اصلا صحیح نیست ، هرگز، به ندرت و 3= کاملا صحیح است ، اغلب اوقات ، تقریبا همیشه .

1- چیزها را می جود .

2- گستاخ است .

3- به دشواری با دیگران دوست می شود .

4- هیجان پذیر است .

5- کارها را به تنهایی انجام می دهد. (نمی تواند با بقیه همکاری کند).

6- چیزها را می مکد.

7- مرتب گریه می کند.

8- زود عصبانی می شود.

9- در خواب و خیال است.

10- مشکل یادگیری دارد.

11-نا آرام است و وول می خورد.

12-از موقعیت های جدید و بیگانه می ترسد.

13-دائم در حال حرکت است ( یک جا بند نمی شود).

14- خرابکار است ( چیزها را خراب می کند).

15- داستان می بافد.

16-خجالتی است .

17- خودش را به دردسر می اندازد.

18-در صحبت کردن مشکل دارد.

19-اشتباهات خودش را قبول نمی کند.

20- اهل دعوا و جرّ و بحث است .

21- عبوس و اخموست .

22-اشیا مربوط به دیگران را بدون اجازه برای خودش بر می دارد.

23-حرف شنوی ندارد.

24- نگران است .

25-کاری که به او محول می شود ، به آخر نمی رساند.

26- زود رنج است .

27- به دیگران زور می گوید.

28- یک کار یا رفتار را تکرار می کند.

29- به خواسته و نیاز دیگران بی توجه است (بی رحم است).

30- ناپخته و نسنجیده عمل می کند.

31- حواس پرتی دارد.

32-از سر درد شکایت دارد.

33-خلق و روحیاتش متغیر است.

34-با قوانین و محدودیت ها مشکل دارد.

35- با دیگران دعوا می کند.

36- برای کنار آمدن با کودکان دیگر مشکل دارد .

37-زود سرخورده می شود.

38-برای کودکان دیگر ایجاد مزاحمت می کند.

39- ناشاد است .

40- در غذا خوردن مشکل دارد.

41- از دل درد صحبت می کند.

42-از دردها و مشکلات جسمی حرف می زند.

43-در خوابیدن مشکل دارد.

44- استفراغ و حالت تهوع دارد.

45- در جمع خانوادگی (با خواهر ها و برادرها) احساس می کند سرش کلاه رفته است.

46- به دیگران فخر فروشی می کند (پز می دهد).

47- در مقابل خواسته های دیگران بی مقاومت است.

48- در هضم و دفع غذا مشکل دارد .

شهابیان ، آمنه . شهیم، سیما . بشاش، لعیا ، یوسفی، فریده . هنجاریابی و تحلیل عاملی و پایایی فرم کوتاه ویژه والدین مقیاس درجه بندی کانرز برای کودکان 6 تا 11 ساله شیراز . فصلنامه مطالعات روان شناختی . دانشگاه الزهرا . دوره 3 شماره 3 ، 1386 . صفحات 97-120

توجه : گویه های این مقیاس توسط سایت نوشته شده است . جهت اخذ گویه های اصلی با خانم شهابیان این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارتباط برقرار فرمایید .

بر اساس جدول صفحه 107 ماخذ فوق ، درصد واریانس تبیین شده 13.68 است که باید به آن توجه کرد.

پرسشنامه مشكلات يادگيري كلورادو

پرسشنامه مشكلات يادگيري كلورادو
Colorado Learning Difficulties Questionnaire (CLDQ)
نادر حاجلو و علي رضايي شريف 2
N. Hajloo & A.Rezaie Sharif2
. Ph. D. student of psychology‚ Tehran University 2 دانشجوي دكتري دانشگاه تهران.
Journal of Learning Disabilities‚ Autumn & Winter 2011
Vol.1‚ No.1/24-43
مجله ي ناتواني هاي يادگيري، پاييز و زمستان 1390
دوره ي 1، شماره ي 124-43 /
اين پرسشنامه كه از 20 آیتم تشكيل شده است، توسط والدين دانش آموزان تكميل مي شود. پاسخ به هر عبارت در يك مقیاس لیکرت 5 درجه ای از اصلاً ( 1) تا هميشه ( 5) مي باشد.

1. در املاء مشكل دارد .
2. در يادگيري نام حروف مشكل دارد .
3. در يادگيري هجاها مشكل دارد .
4. در خواندن كند است .
5. پايين تر از سطح مورد انتظار مي خواند .
6. به خاطر مشكل در خواندن و املاء، در مدرسه نياز به كمك بيشتري دارد.
7. از فاصله بين فردي، درك ضعيفي دارد .
8. در فهم نحوه واكنش ديگران مشكل دارد .
9. در فهم احساسات ديگران مشكل دارد .
10. درك درستي از موقعيت اجتماعي ندارد (مانند گفتن جك هاي بيجا يا اظهارات بي مورد).
11. در پيدا كردن دوست يا حفظ دوست مشكل دارد .
12. در موقعيت هاي اجتماعي، خود را كنار مي كشد .
13. در موقعيت اجتماعي جديد دچار اضطراب مي شود
14. بد خط است .
15. نوشته هايش آشفته يا كثيف به نظر مي رسند .
16. نمي تواند اعداد را در يك ستون بنويسد
17. متناسب با سن خود نقاشي نمي كشد .
18. عملكردش در رياضيات، بدتر از عملكرد وي در خواندن و املاء است .
19. در رياضيات دقت كافي ندارد، مثلاً هنگامي كه علامت تفريق وجود دارد جمع مي بندد.
20. در يادگيري مفاهيم جديد رياضيات مثل قرض دادن و قرض گرفتن، مشكل دارد.

نشانی متن

http://www.uma.ac.ir/files/jld/articles/no.1/24_43.pdf

برای کسب اطلاعات بیشتر با ایمیل زیر ارتباط برقرار فرمایید

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

مقیاس اندازه گیری نوع اختلال های رفتاری میشل گوگلن

مقیاس اندازه گیری نوع اختلال های رفتاری میشل گوگلن

پرسشنامه ای که در اختیار شما قرار می گیرد ، اجازه می دهد تا بتوانید نوع اختلال خود را ، چه از نظر ساخت فیزیکی و چه از نظر ویژگی های روانی ، برآورد کنید . برای این کار دور یکی از حروف a ‚b ‚c بر حسب این که چقدر با شیوه بودن یا سبک تفکر شما مطابقت داشته باشد ، دایره بکشید .

ویژگی های جسمی

1- قد شما چقدر است ؟

a) کمتر یا مساوی 170 سانتی متر ( زنان 155 سانتی متر)

b) بین 171 تا 175 سانتی متر ( زنان 156 تا 160 سانتی متر)

c) بیش از 175 سانتی متر ( زنان 160 سانتی متر)

2- بین 20 تا سی سالگی ، وزن شما چقدر بود ؟

a) کمتر یا مساوی با 50 کیلوگرم ( زنان 45 کیلوگرم)

b) بین 51 تا 60 کیلوگرم (زنان 46 تا 55 کیلوگرم)

c) بیشتر از 60 کیلو گرم (زنان 55 کیلوگرم)

3- دور سر شما چند سانتی متر است؟

a) کمتر از 56 سانتی متر

b) بین 56 تا 57 سانتی متر

c) بیشتر از 57 سانتی متر

4- بالا تنه شما چگونه است ؟

a) در مجموع ، لاغر و باریک

b) شانه ها پهن و قوی ، شکم صاف

c) سینه بزرگ و برآمده ، شکم گنده

5- پوست شما بیشتر .............. است .

a) خشک و کم خون

b) کشیده ، بدون چربی زیاد

c) چاق و نرم

6- اعضای بدن شما بیشتر به چه صورت است ؟

a) لاغر و استخوانی

b) ناهموار و پر از ماهیچه

c) کوتاه و گرد

ویژگی های روانی

7- آیاخیلی راحت خیال بافی می کنید ؟

a) بلی اغلب برایم اتفاق می افتد

b) خیر شیوه زندگی من این طور نیست

c) در نو جوانی چنین بوده ام

8- آیا سر و وضع شما اغلب جلب توجه می کند ؟

a) بلی ، باید به سر وضع خود کمی چاشنی اضافه کرد

b) از این کار خوشم می آید ، اما ریسک نمی کنم

c) هرگز ، دوست ندارم از نظر ظاهر انگشت نما باشم

9- آیا ، برای آینده خود ، بلند پروازی های بزرگی دارید ؟

a) بلی ، برای موفقیت باید آرزوهای بزرگ داشت

b) بلند پروازی من برای کسب تخصص است . بلند پروازی های من غیر عادی نیست . دوست ندارم از مردم متمایز باشم

c) از کلیه کسانی که می خواهند شهرت پیدا کنند وحشت دارم ، دوست دارم جایگاه ساده ای داشته باشم .

10-آیا در جوانی برایتان اتفاق افتاده است که از خانه فرار کنید ؟

a) بارها تهدید کرده ام ، اما انجام نداده ام

b) هرگز چنین آرزویی نداشته ام

c) بلی ، برایم اتفاق افتاده است . اما امروز آن را کودکانه می دانم

11-آیا برایتان اتفاق می افتد که به مدت طولانی احساس درماندگی کنید ؟ آیا این کار خیلی برایتان پیش می آید ؟

a) در لحظه های خستگی این حالت به من دست می دهد ، اما خودم را نمی بازم ، حتی نزدیکان متوجه آن نمی شوند

b) گاهی برایم اتفاق می افتد که نمی توانم بلافاصله کاری را شروع کنم ؛ در زندگی ف شرایط خیلی برایم مناسب نبوده است .

c) زندگی همیشه پستی و بلندی دارد ، گاهی حالم بد می شود ، اما خیلی طول نمی کشد که به حالت اول بر می گردم

12-آیا برایتان دشوار است که کار یکنواختی را به مدت طولانی انجام دهید  ؟

a) بلی مردم معتقدند که من در یک جا بند نمی شوم

b) کار یکنواخت را دوست ندارم ؛ اما اگر لازم باد انجام می دهم

c) نه ، برایم دشوار نیست ، کار یکنواخت را دوست دارم

13-آیا خیلی بی اعتماد هستید  ؟

a) خیر ، اصلا ، خیلی زود به دیگران اعتماد می کنم

b) گاهی لازم می شود ، اما خیلی بی اعتماد نیستم

c) بلی معمولا بی اعتماد هستم ، پیش از ریسک کردن ، مسائل را بررسی می کنم

14-آیا رویدادهای بیرون خیلی بر روی شما اثر می گذارد ؟

a) بلی ، خیلی حساس هستم ، و کوچکترین رویداد مرا دگرگون می کند

b) خیر هدف هایی دارم که روی آن ها متمرکز می شوم ، اجازه نمی دهم که رویدادهای بیرون اختیار مرا در دست بگیرند

c) برخی رویدادها مرا تحت تاثیر قرار می دهند ، اما سعی می کنم که آن ها هدایت مرا بر عهده نگیرند

15-آیا معمولا اخمو و ترشرو هستید ؟

a) خیر ، اتفاق می افتد که عصبانی می شوم ، اما خیلی زود به حالت اول بر می گردم

b) اتفاق می افتد که کمی اخم کنم ، اما به ندرت

c) وقتی جوان بودم خیلی اخم می کردم ، اسلحه خوبی است ، امروزه نیز گاهی از آن استفاده می کنم

16-آیا مردم شما را آدم مغروری می دانند ؟

a) بلی، اما هر وقت شرایط ایجاب می کند ، خودم را متواضع نشان می دهم

b) خیلی متواضع نیستم ، اما تا آن جا که می دانم خیلی هم مغرور نیستم

c) خیر ، مردم مرا شماتت می کنند که چرا به اندازه کافی مغرور نیستم

17-آیا صدا و خنده های شما انفجاری است ؟

a) خیر ، رفتارهای من معمولا ملایم است

b) بلی صدای قوی دارم

c) صدای من کاملا متوسط است

18-در مقابل تحریکاتی که سعی می کنند دقت شما را از کاری که انجام می دهید منحرف کنند ، چه واکنشی نشان می دهید ؟

a) در توجه نکردن به آن ها هیچ مشکلی ندارم ، وقتی کاری انجام می دهم ، خیلی تمرکز و پشتکار دارم

b) به تحریکات بیرونی خیلی حساسیت دارم ، اگر به اندازه کافی از مردم جدا نباشم

c) بستگی به شرایط دارد ، گاهی تمرکزم زیاد است و گاهی کم

19-اطرافیان شما را خوشبین می دانند یا بدبین ؟

a) به شدت خوشبین

b) اغلب خیلی بد بین

c) هیچ یک

20-آیا احساس می کنید اطرافیان ، افکار شما را آن طور که لازم است درک نکرده اند ؟

a) نه چندان

b) خیر ، احساس می کنم که دیگران مرا خوب درک می کنند .

c) بلی ، احساس می کنم که اصلا مرا درک نمی کنند

21-آیا گاهی به طور وحشتناک و غیرقابل پیش بینی عصبانی می شوید ؟

a) بلی ، وقتی عصبانی می شوم ، خیلی خشن می شوم

b) خیلی عصبانی نمی شوم ، وقتی عصبانی می شوم معمولا بدون علت نیست و دیگران انتظار آن را دارند

c) هرگز خشونت های وحشتناک ندارم

22-آیا زود رنجی شما وحشتناک است ؟

a) دوست ندارم مورد حمله قرار گیرم ، اگر چنین موردی پیش بیاید می توانم از خودم دفاع کنم

b) فکر نمی کنم نظر مردم درباره من چنین باشد ، خیلی زود رنج نیستم

c) به احتمال زیاد عکس آن درست باشد ، مردم مرا "هالو" تصور می کنند

23- آیا احساس می کنید که خیلی سرحال هستید، در جمع خیلی بیشتر از حالت عادی توانایی نشان می دهید ؟

a) بلی ، درمیان جمع بودن ، به من شادابی و احساس جوانی می دهد

b) خیر ، کمرویی معمولا مرا بی دست و پا نشان می دهد

c) چه در میان جمع و چه در تنهایی ، همیشه برای خودم هستم

24-آیا هنگام بیماری خیلی مضطرب می شوید ؟

a) خیر ، کسی نیستم که خودم را بیمار تصور کنم؛ اطرافیان مرا شماتت می کنند که در مواقع ضروری از خودم مواظبت نمی کنم

b) دوست ندارم بیمار شوم ، اما تا بیمار نشده ام خیلی به آن فکر نمی کنم

c) به نظر من پیشگیری بهتر از درمان است ، زیرا رنج کشیدن را دوست ندارم ، چیش بینی موجب دورماندن از دردها می شود؛ اگر لازم باشد از خودم مواظبت می کنم .

25-آیا دوست دارید اعمال خود را به طور منطقی توجیه کنید ؟

a) ترجیح می دهم در مورد آن چه انجام می دهم منطقی باشم

b) کار را به خاطر کار انجام می دهم ، نیازی ندارم اعمال خود را با کلمات توجیه کنم

c) بیشتر باشّم خود پیش می روم نه با منطق ، دلیل تراشی دائمی برخی مردم درباره اعمال خود را دوست ندارم

26- آیا از نظر عاطفی آرام هستید ؟

a) بلی دست کم به ظاهر ، دوست ندارم به اسانی تسلیم عواطف شوم

b) سعی می کنم ، اما آن طور که دلم می خواهد همیشه اتفاق نمی افتد

c) خیر ، از این بابت خیلی عصبی هستم

27-آیا ثبات در کار را دوست دارید ؟

a) تداوم در کار را دوست دارم ، در سازگاری با تغییرات ، خیلی دشواری دارم

b) از تغییر خوشم می آید ، نمی توانم کار درباره یک موضوع و در یک محل را برای همیشه تحمل کنم

c) تغییر و ثبات را دوست دارم  ، برای احساس رضایت در زندگی هردو لازم است .

28-آیا به اسانی خودمانی می شوید ؟

a) دوست دارم فاصله خود را با مردم حفظ کنم، بیش از حد خودمانی شدن موجب فاش شدن اسرار می شود

b) در خودمانی شدن مشکل ندارم، همه مردم ارزش دارند . به تفاوت های فرهنگی و شناختن طبقات اجتماعی علاقه مندم

c) در محیطی که رفت و امد می کنم ، به آداب و سنن مردم احترام می گذارم

29-آیا انزوا را دوست دارید ؟

a) گاهی ، اما نه خیلی زیاد

b) اصلا ، انسان یک موجود اجتماعی است . اگر از مردم دور بماند از بین می رود

c) تنهایی را دوست دارم ، احساس می کنم که به آن نیاز دارم

30- آیا خلق شما خیلی زیاد تغییر می کند ؟

a) مثل بقیه مردم ، گاهی خوب و گاهی بدم ، اما همیشه راه های مقابله دارم

b) بلی ،خلق من ناپایدار است ، به طوری که گاهی زندگی را برای اطرافیانم مشکل می سازد

c) خیر، اطرافیان مرا آدم با ثبات و پایدار می دانند

31-آیا لجوج هستید ؟

a) بلی ، به نظرم ، برای ثبات در تصمیم گیری ، ضرورت دارد

b) خیلی کم

c) خیر ، اصلا؛ از نفوذ ناپذیر بودن وحشت دارم

32- آیا در عواطف خود ثبات دارید ؟

a) خیر ، بیشتر بی ثبات و دمدمی هستم؛ وفای بیش از اندازه مزه زندگی را از بین می برد

b) به نظر من ثبات در عواطف خوب خواهد بود ، اما نمی توان همیشه به عشق دستور داد

c) از نظر عواطف خیلی ثبات دارم و انتظار دارم دیگران نیز چنین باشند

33- آیا می توانید یک طنز نیش دار بگویید؟

a) بلی ، لزومی ندارد که آدم همیشه مودب باشد، گوشزد کردن کارهای مردم گاهی آموزنده است

b) طنز گفتن را دوست دارم ، اما از گفتن حرفهایی که دیگران را آزار می دهد خودداری می کنم

c) در درجه اول سعی می کنم با مردم هماهنگ شوم، به نظر من طنز گفتن همیشه بی فایده بوده است

34- آیا معمولا برایتان دشوار است که کاری را شروع کنید ؟

a) بلی ، معمولا احساس می کنم که خیلی خسته ام؛ می توان گفت که همیشه خودم را تحت فشار قرار می دهم

b) خیر، دوست دارم کار را خودم شروع کنم نه این که برایم دستور دهند

c) وقتی خسته هستم برایم اتفاق می افتذپد ، اما همیشه این طور نیستم

35- آیا تیک(پرش عضله) داریدريال ایارفتارهای قالبی یا کلیشه ای دارید ؟

a) بلی ، چند نوع کوچک دارم که مخصوصا به هنگام سرخوشی یا افسردگی ظاهر می شوند؛ در نوجوانی زیاد داشم

b) داشنم، اما مدت هاست که از بین رفته است

c) خیر، هرگز یادم نمی آید که داشته باشم

36- آیا دوست دارید زیاد حرف بزنید و دست و پا و سر و صورت خود را زیاد حرکت دهید ؟

a) گاهی ف دوست دارم حرف بزنم ف اما زیاد دست وپا تکان نمی دهم و حرکات سر و صورتم نیز زیاد نیست

b) در بین جمع معمولا ساکت هستم و حرکات من حساب شده است

c) حرف زدن با دیگران را واقعا دوست دارم و مردم معمولا به حرکات من می خندند، اما این حرکات کمک می کنند تا منظور خود را راحت تر بیان کنم

37- آیا خیلی آسان احساس گناه می کنید، حتی اگر دیگران مرتکب خطا شوند؟

a) بلی، این کار به رشد اجتماعی من مربوط می شود ؛ این نوع احساسات، در اغلب روزها به همراه من است

b) فقط در مقابل خطاهای خود احساس گناه می کنم و بر چنین احساساتی خیلی تکیه نمی کنم

c) اگر احساس کنم مرتکب خطا نشده ام، سعی می کنم آن را جبران کنم ، چرا باید افکار غم انگیز را با خود حمل کرد

38- آیا واقعا احساس می کنید شخصیت دوگانه دارید ؟

a) خیر ، همیشه احساس می کنم راحت هستم

b) تمایلات زیادی دارم ، اما سعی می کنم آن ها را هماهنگ کنم ،به نحوی که برایم خیلی مساله ساز نباشند

c) بلی ، این احسا گاهی آن قدر قوی می شود که تصور می کنم ، دو نیمه شده ام ، یک نیمه ،به شیوه زندگی و عملکرد نیمه دیگر نگاه می کند ، بدون ان که در آن ها دخالت داشته باشد

39- آیا احساس می کنید آن قدر زیر بار مسوولیت ها هستید که توانایی و قدرت تحمل آن ها را ندارید ؟

a) خیر،به میل خود مسوولیت ها را می پذیرم

b) لحظه هایی وجود دارد که در آن ها احساس می کنم کمی لبریز شده ام ، اما خیلی طول نمی کشد

c) متاسفانه بلی، بد شانسی باعث شده مسوولیتهایی را بر عهده بگیرم که بالاتر از توان من است

40- آیا در برابر مقررات جمعی مقاومت می کنید ؟

a) بلی ، همیشه آدم مستقلی به حساب می آیم ،به آزادی شخصی نیاز دارم

b) همیشه برایم خوشایند نیست ف اما برای زندگی در اجتماع لازم است

c) می دانم که چگونه با نظم و مقررات جمع هماهنگ شوم

41- تعدادی صفت شخصیتی مهم در اختیار شما قرار می گیرد . در میان آن ها ، سه صفتی را که احساس می کنید به آسانی در وجود شما می توان یافت یا به اسانی آن را نشان می دهید،انتخاب کنید و در مقابل آن ها (*) بگذارید .

1. خونسردی

2. پرمدعایی

3. خودمداری

4. فضولی

5. غمگینی

6. انفچاری

7. بی تفاوتی

8. حسادت

9. بی نظمی

10.گرفته بودن

11.کندی

12.قدرشناسی

13.بسته بودن

14. تند و تیزی

15. فقدان ابتکار

16.فقدان هوا و هوس

17.ناهماهنگی

18.خود خواهی

19.بی نظمی در افکار

20.توهمات زیاد

21.ناشیکری

22.برانگیختگی در حد انفجار

23.خنده های ناهماهنگ

24.خنده های نشاط آور

25.فقدان خنده

26.آرامش- راحتی

27.سرکشی

28.بازداری

29.پرت و پلاگویی

30.افکار خودکشی

31.بی فکری

32.همیشه طلبکار بودن

33.عصبی و دمدمی بودن

34.بوالهوسی

35.حرکات نادر

36.سنگینی وزن

37.همیشه درحال دعوا

38.جستجوی کارهای اسان

39.جستجوی کارهای دشوار

40. صدای یکنواخت

گنجی ، حمزه . ارزشیابی شخصیت (پرسشنامه ها) . نشر ساوالان

مقیاس اتیسم- بهر بزرگسال- نسخه پارسی

The Autism-Spectrum Quotient- Persian Version‚ 2009

Adult AQ-P (16+ years)

مقیاس اتیسم­بهر بزرگسال- نسخه پارسی، برای استفاده پژوهشی

برگردان به پارسی: حمید رضا پوراعتماد ، مریم ضیایی و آناهیتا گنجوی1388

نام و نام خانوادگی: .................................... جنسیت: .............................

تاریخ تولد: .................................................... تاریخ اجرا: ...........................

نام و نام خانوادگی آزمونگر:....................... کد آزمودنی:.........................

مثال 1. تمایل به خطر کردن دارم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

مثال 2. بازی­های صفحه­ای ( مثل شطرنج و منچ) را دوست دارم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

مثال 3. نواختن آلات موسیقی را به راحتی یاد می گیرم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

مثال 4. مجذوب سایر فرهنگ­ها می شوم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

1. ترجیح می­دهم به جای کار کردن با دیگران، به تنهایی آنها را انجام دهم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

2. ترجیح می­دهم کارها را همیشه به همان نحوی که قبلا" انجام داده­ام، انجام دهم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

3. اگر بخواهم چیزی را تصور کنم به راحتی می­توانم تصاویر آن را در ذهنم خلق نمایم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

4. اغلب به قدری جذب یک کار می­شوم که چیزهای دیگر را فراموش می­کنم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

5. اغلب به صداهای ضعیفی که دیگران به آنها توجه نمی­کنند توجه می­کنم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

6. معمولا" به پلاک ماشین­ها یا اطلاعات ردیف شده نظیر آن توجه می­کنم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

7. دیگران اغلب به من می­گویند: حرف­هایم مؤدبانه نبوده، در صورتی که خودم فکر می­کنم مؤدبانه بوده­اند.

کاملا" موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

8. هنگامی که در حال خواندن یک داستان هستم به سادگی  می­توانم تصور کنم که شخصیت­های داستان چگونه به نظر می­رسند.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

9.  مجذوب تاریخ­ها هستم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

10. در یک جمع به راحتی می­توانم مکالمات چند نفر را همزمان دنبال کنم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

11. خیلی راحت با موقعیت­های اجتماعی کنار می­آیم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

12. تمایل دارم به جزئیاتی توجه کنم که مد نظر دیگران نیست.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

13. ترجیح می­دهم به جای رفتن به یک مهمانی به کتابخانه بروم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

14. به راحتی می­توانم داستان بسازم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

15. من به افراد کشش بیشتری دارم تا چیزهای دیگر.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

16. علایق بسیار شدیدی دارم، که اگر نتوانم آنها را دنبال کنم آشفته می­شوم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

17. از گپ زدن در جمع لذت می­برم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

18. وقتی من در حال صحبت کردن هستم، معمولاً دیگران به آسانی مجالی برای صحبت کردن پیدا نمی­کنند.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

19. مجذوب اعداد  هستم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

20. وقتی در حال خواندن یک داستان هستم، به سختی می­توانم به مقاصد شخصیت­های داستان پی ببرم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

21. از خواندن داستان­های تخیلی خیلی زیاد لذت نمی­برم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

22. پیدا کردن دوستان جدید برایم دشوار است.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

23. همیشه به الگوهای موجود در اشیاء توجه می­کنم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

24. ترجیح می­دهم به جای رفتن به موزه به سینما بروم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

25. اگر در برنامه روزانه­ام خللی وارد شود ناراحت نمی­شوم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

26. معمولاً نمی­دانم چگونه باید یک مکالمه را ادامه دهم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

27. می­توانم به آسانی مقصود گوینده را از صحبت­هایش بفهمم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

28. معمولا" به کل موضوع بیشتر از جزئیات توجه می­کنم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

29. به خوبی نمی­توانم شماره تلفن­ها را به یاد آورم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

30. معمولا" به تغییرات جزئی در موقعیت­ یا ظاهر افراد توجه نمی­کنم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

31. من می­توانم بفهمم کسی که در اثر گوش دادن به من خسته شده، چه حالی دارد.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

32. می­توانم به راحتی همزمان بیش از یک کار را انجام دهم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

33. هنگام صحبت کردن با تلفن نمی­دانم چه موقع نوبت من است که صحبت کنم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

34. از انجام دادن کارها به صورت بدون برنامه­ریزی لذت می­برم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

35. اغلب آخرین فردی هستم که نکتة موجود در یک لطیفه را می­گیرم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

36. به راحتی می­توانم با نگاه کردن به چهرة افراد به آنچه که فکر می­کنند یا احساس می­کنند پی ببرم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

37. در صورت وقفه در انجام کار، به سرعت می­توانم به جایی که قبلاً بوده­ام برگردم و دوباره ادامه دهم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

38. در گپ زدن جمعی، خوب هستم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

39. دیگران اغلب به من می­گویند: در مورد بعضی چیزها بیش از حد پافشاری می­کنم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

40. وقتی بچه بودم از شرکت در بازی­هایی که در آنها نقش بازی می­شد، لذت می بردم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

41. دوست دارم اطلاعاتی را درباره­ی مقوله­های مختلف جمع­آوری کنم (مثلا" انواع ماشین­ها، پرندگان، قطارها، گیاهان و ...).

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

42. به سختی می­توانم خودم را جای شخص دیگر تصور کنم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

43. دوست دارم برای همه فعالیت­هایم به دقت برنامه­ریزی کنم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

44. از موقعیت­های جمعی لذت می­برم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

45. برایم دشوار است که مقاصد دیگران را بفهمم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

46. در شرایط جدید مضطرب می­شوم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

47. از ملاقات افراد جدید لذت می­برم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

48. سیاستمدارانه رفتار نمی­کنم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

49. خیلی خوب نمی­توانم تاریخ تولد افراد را به یاد آورم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

50. به راحتی می­توانم با بچه­ها نقش­بازی کنم.

کاملا"موافقم کمی موافقم   کمی مخالفم   کاملا"مخالفم

http://www.autismresearchcentre.com/arc_tests

نسخه لاتین این تست، در بخش انگلیسی سایت وجود دارد.

تست دلبستگی ( اعتیاد) به اینترنت

در زير تجربه هايي آمده است که برخي در مورد کار با اينترنت داشته اند . پس از مطالعه هر کدام ، ميزان درستي آن تجربه را در مورد خودتان با توجه به مقياس زير مشخص کنيد .

"هرگز" ، "به ندرت" ، "گاهي" ، "معمولاً" ، "اغلب" و "هميشه"  .

هرگز

به ندرت

گاهي

معمولا

اغلب

هميشه

1) چقدر پيش مي آيد که بيشتر از مدت زماني که قصد داشته ايد ، به اينترنت وصل بمانيد؟

2) چقدر پيش مي آيد که وظايف خود در خانه را ناديده بگيريد تا مدت بيشتري به اينترنت وصل بمانيد؟

3) چقدر اينترنت را به بودن با خانواده يا دوستان نزديکتان ترجيح مي‌دهيد؟

4) چقدر با ساير کاربران اينترنت روابط جديد برقرار مي کنيد؟

5) چقدر افراد ديگر در زندگي شما ، از مدت زماني که با اينترنت کار مي کنيد شکايت مي کنند؟

6) چقدر پيش مي آيد که به خاطر وقت گذراني در اينترنت ، انجام تکاليف مدرسه را عقب بيندازيد يا کلاً آنها را انجام ندهيد؟

7) چقدر پيش مي آيد که قبل از کارهاي ديگري که بايد انجام دهيد ، پست الکترونيکي (e-mail) خود را چک کنيد؟

8) چقدر پيش آمده که عملکرد تحصيلي شما به خاطر استفاده از اينترنت آسيب ديده باشد؟

9) وقتي ديگران در مورد اين که در اينترنت چه کار مي کنيد از شما سؤال مي کنند، چقدر حالتِ دفاعي به خود مي گيريد يا به مخفي کاري روي مي آوريد؟

10) چقدر پيش مي آيد که براي اجتناب از فکر کردن در مورد مشکلات زندگي ، به اينترنت فکر کنيد تا آرامش پيدا کنيد؟

11) چقدر فکر مي‌کنيد وقتي که در اينترنت هستيد ، توانايي پيش‌بيني همه امور را داريد؟

12) چقدر نگران هستيد که زندگي بدون اينترنت خسته کننده ، خالي و غم انگيز باشد؟

13) اگر هنگامي که به اينترنت وصل هستيد کسي مزاحمتان شود ، چقدر عصباني مي شويد؟

14) چقدر پيش مي آيد که به خاطر اين که شبها بيشتر با اينترنت کار کنيد ، کمتر بخوابيد؟

15) وقتي به اينترنت وصل نيستيد ، آيا ذهنتان متوجه اينترنت است و در مورد اين که وقتي به اينترنت وصل شديد چه کارهايي خواهيد کرد خيالپردازي مي کنيد؟

16) چقدر پيش مي آيد که وقتي به اينترنت وصل هستيد به خود بگوييد "فقط چند دقيقه ديگر ادامه مي دهم" ؟

17) چقدر پيش آمده که سعي کرده باشيد مدت زمان استفاده از اينترنت را کاهش بدهيد ولي نتوانسته باشيد؟

18) چقدر سعي مي کنيد مدت زمان استفادة خود از اينترنت را از ديگران مخفي کنيد؟

19) چقدر ميزان آنلاين بودنتان را با بيرون رفتن و گشت و گذار با دوستانتان ترجيح مي‌دهيد؟

20) چقدر پيش مي آيد که وقتي با اينترنت کار نمي کنيد ، احساس غمگيني ، بي حوصلگي و بدخُلقي کنيد و اين حالات شما با وصل شدن به اينترنت از بين برود؟

این تست را سرکار خانم بیدی با عنوان "تست اعتیاد اینترنتی " ترجمه و در اختیار  قرار داده اند . سه سطر ابتدایی و قالب بندی توسط این پایگاه صورت گرفته است .
Fatemeh Bidi [این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید]
سایت عصر ایران در آدرس زیر این تست را همراه با کلید  منتشر کرده است . کد خبر 184566 تاریخ 18 مهر 1390

http://www.asriran.com/fa/news/184566/%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA!



counseling center

استخدام روانشناس و مشاور در تهران
جستجوی روانشناس و مشاور نزدیک شما
مشاوره رایگان ندای مهر

تماسinstagramاینستاگرامwhatsappواتس اپtelegramتلگرام